– Η εξάτμιση - ο καταλύτης.
Το σύστημα εξατμίσεως αποτελείτα από:
• Την πολλαπλή εξαγωγής.
• Το σιγαστήρα (σιλανσιέ).
|
Σχ. 6 Καταλυτικός μετατροπέας. |
Τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με καταλυτικό μετατροπέα (σχ. 6). Στα αυτοκίνητα αυτά είναι απόλυτα απαραίτητο να χρησιμοποιείται αμόλυβδη βενζίνη. Η χρήση βενζίνης που περιέχει μόλυβδο καταστρέφει τον καταλύτη σε μικρό χρονικό διάστημα χωρίς να υπάρχει δυνατότητα επισκευής του.
|
Σχ. 7 Διάταξη αντιρρυπαντικών συστημάτων. |
Η χρησιμοποίηση του καταλύτη περιορίζει τις εκπομπές των ρύπων επειδή επιτρέπει σχεδόν πλήρη «εξουδετέρωση» των βλαβερών ουσιών που περιέχονται στα καυσαέρια (σχ. 7 και σχ. 8).
|
Σχ. 8 Σχηματική παράσταση λειτουργίας κινητήρα με καταλύτη. |
Κύριος στόχος εισαγωγής της καταλυτικής τεχνολογίας είναι η προστασία του περιβάλλοντος.
Μείωση της ρυπάνσεως από τα καυσαέρια επιτυγχάνεται και με άλλα μέτρα που έχουν σχέση με την τεχνολογία του αυτοκινήτου. Μερικά από αυτά είναι:
• Η μείωση της σχέσεως συμπιέσεως.
• Καινούργιος σχεδιασμός των θαλάμων καύσεως και των αγωγών εισαγωγής του αέρα.
• Βελτίωση του φίλτρου αέρα, βελτίωση της δημιουργίας αναλογίας μείγματος και της αναφλέξεως.
Όλα αυτά επιτρέπουν τελειότερη καύση και καλύτερη απόδοση του κινητήρα, λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και συνεπώς μείωση των εκπομπών καυσαερίων, δηλαδή των ακαύστων υδρογονανθράκων (HC) και των οξειδίων του άνθρακα (CO).